Muayene Birimi Şikâyet, İtiraz Değerlendirilmesi Faaliyetleri

İtirazlar; başvuru sahipleri, adaylar ve belge sahipleri tarafından aşağıdaki başlıklarda yapılabilir.

  • Başvuru sırasında alınmış olan kararlara
  • Sınav değerlendirme sonuçlarına
  • Belgenin verilmesi kararlarına
  • Gözetim kararlarına
  • Yeniden belgelendirme kararlarına
  • Belgenin askıya alma veya iptal kararlarına
  • Belgenin kapsamının genişletilmesi ve daraltılması kararlarına
  • Muayene sonuçlarına

Şikayetler ise; gizlilik ve güvenliği ile ilgili şartlar, süreçlerde yaşanan tüm faaliyetler, personel davranışları ve tutumları ile olası diğer konularda tüm kişi ve kurumlar tarafından yapılabilir.

Şikâyet ve itirazların değerlendirme yöntemleri ile ilgili tüm süreçler web sitesi aracılığı ile de kamuya açılmaktadır.

Özel ve/veya Tüzel Kişiler,

  • Web sitesi ilgili modülünden (https://www.uscom.com.tr şikâyet, itirazlar, öneri modülü),
  • uscom.voc-tester.com adresinden İtiraz&Şikayet&Öneri modülünden,
  • Herhangi bir iletişim kanalı ile (e-posta, telefon v.b.)
  • Yüz yüze gerekli şikâyet veya itirazda bulunabilirler.

İtirazlar başvuru sahipleri, adaylar veya belgelendirilmiş personeller tarafından itiraza konu olan hususlarda verilen kararların üzerinden itibaren 1 ay içerisinde yapılabilir. 1 ayı geçen talepler değerlendirilmez.

Şikâyet ve itirazlar Kalite Müdürü tarafından Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formu ile kayıt altına alınır ve Genel Müdüre Yöneticisine iletilir. Genel Müdür ilgili şikâyet veya itiraza konu olan personeli dışında bir şikâyet veya itirazı değerlendirebilecek teknik yeterlilikte ve ayrıca şikâyet veya itiraza konu olan kişi yada kurumun herhangi bir sürecinde görev almamış personeli (iç doğrulayıcı personel) Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formuna atamasını yaparak değerlendirmesini talep eder. Personel Belgelendirme faaliyetleri ile ilgili kayıtları İç Doğrulama Prosedürü gereğince gerekli kayıtlar üzerinden tutularak sonuçlar Şikayet Ve İtiraz Değerlendirme Formuna da kaydedilir.

Muayene faaliyetleri ile ilgili kararlar toplantı tutanağı ile kayıt altın alınır.

Bu faaliyet için süre talep tarihinden itibaren 5 iş günüdür. Personel Belgelendirme Birim Yöneticisi, Muayene Birim Yöneticisi veya Genel Müdür hakkında ki şikayetlerde ise Kalite Müdürü görevlendirilir.

Şikayet ve itirazın değerlendirilmesi sonrasında verilen karara göre hareket edilir. Ancak, şikayet ve itiraz sahibinin şikayet ve itirazın sonucuna da itirazda bulunması halinde değerlendirme sonuçları Şikayet ve İtiraz Komitesine gönderilerek nihai kararın çıkması sağlanır. Yapılan değerlendirme sonuçları 25 iş günü içerisinde kişilere yazılı olarak bildirilir.  İlgili kişi değerlendirme sonuçları tarafında iletildikten sonra 15 iş günü içerisinde tekrardan aynı konuda değerlendirme talebinde bulunması durumunda gelen talep tüm değerlendirme kayıtları ile birlikte şikâyet ve itiraz komitesine iletilir ve 30 iş günü içerisinde sonuçlandırılır.  Komite aldığı kararı Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Formu ile kayda alır karar bağlar.

Şikâyet ve itirazlar ile ilgili USCOM’ un aldığı nihai kararlara karşı İstanbul Mahkemelerine başvuru yolları açıktır.

Şikâyet, itiraz ve öneriniz ile ilgili aşağıdaki formu doldurarak tarafımıza yazılı bildirimde bulunabilirsiniz.